Πέμπτη, 14 Φεβρουαρίου 2013

2o Γυμνάσιο Κορίνθου: BRING THEM BACK ! - «Φέρτε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα πίσω»

«Φέρτε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα πίσω», διαμήνυσαν οι μαθητές του σχολείου μας στον κ. Robert Neil MacGregor, υψώνοντας Γαλανόλευκες μέσα στο Βρετανικό Μουσείο....


 
Στις αρχές Φεβρουαρίου του τρέχοντος σχολικού έτους 2012-2013, το 2ο Γυμνάσιο Κορίνθου στα πλαίσια των σχολικών Δραστηριοτήτων, υλοποίησε ένα Πολιτιστικό – Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με θέμα :

 « Ολυμπιακοί Αγώνες – Λονδίνο 2012. Μάρμαρα του Παρθενώνα – Βρετανικό Μουσείο 2012. : Σχέση και αντίφαση »

 Στόχος μας ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας πάνω στο.....
συγκεκριμένο ζήτημα ώστε να ενστερνιστούν την ανάγκη της επιστροφής όλων των ανεκτίμητων ελληνικών Θησαυρών που «κοσμούν» τα Μουσεία της Ευρώπης και κυρίως του Βρετανικού Μουσείου και στο μέλλον να αγωνιστούν για τον επαναπατρισμό τους.

 Μας φάνηκε οξύμωρο το γεγονός, ότι από τη μια το Λονδίνο με την διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στο έδαφός του, τιμά και υιοθετεί το Ολυμπιακό Ιδεώδες της Αρχαίας Ελλάδας και κατ’ επέκταση τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και από την άλλη κατακρατεί πεισματικά στο ίδιο – ξένο βέβαια – έδαφός του, τους ανεκτίμητους Θησαυρούς της Αρχαίας Ελλάδας.
Η Ελλάδα δημιούργησε αυτά τα λαμπρά μνημεία του Πολιτισμού, σ’ αυτή την πατρίδα επιβάλλεται να επιστρέψουν.!

 



Στόχος φιλόδοξος και μεγαλεπήβολος θα πει κάποιος. Πιθανόν ! Όμως ελπίζουμε και αισιοδοξούμε και αυτό επίσης προσπαθούμε να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας, ότι τα πάντα είναι κατορθωτά, τα πάντα είναι αποτέλεσμα επιμονής, υπομονής και μεθοδικού αγώνα.
Μην ξεχνάμε, ότι άλλα κράτη και άλλοι λαοί αγωνίζονται για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην πατρίδα που τα δημιούργησε (Κινέζοι, Ιάπωνες, η Αιγυπτιακή Κυβέρνηση, υπάρχει η περίφημη κίνηση των Αυστραλών, Άγγλοι Βουλευτές, προσωπικότητες Διεθνούς ακτινοβολίας κ.α.), συνεπώς είναι ακατανόητο, οι Έλληνες και κυρίως οι δάσκαλοι όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων – κυρίως δε οι φιλόλογοι – να παραμένουμε απαθείς και αδιάφοροι σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που άπτεται του πολιτισμού μας και της ελληνικής μας ταυτότητας.



Στην προσπάθεια λοιπόν του σχολείου μας να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σ’ αυτό το σημείο, ανατέθηκαν διάφορες εργασίες με το σχετικό θέμα, καθώς και με άλλα θέματα που σχετίζονταν με το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ταξίδι, όπως οι σπουδές στην Αγγλία κ.α..
Μια σύντομη λοιπόν παρουσίαση του εκπαιδευτικού μας ταξιδιού:
- Επισκεφθήκαμε το Βρετανικό Μουσείο (British Museum), είδαμε τα μάρμαρα του Παρθενώνα, φωτογραφήθηκαν οι μαθητές μας μπροστά στα Μάρμαρα αφού άνοιξαν μέσα στο Βρετανικό Μουσείο τέσσερις Ελληνικές σημαίες, και κατόπιν επέδωσε αντιπροσωπεία των μαθητών μας στη Διεύθυνση του Βρετανικού Μουσείου ( με παραλήπτη τον Δ/ντή του Βρετανικού Μουσείου κ. Robert Neil MacGregor), δεκάδες επιστολές από μαθητές του 2ου Γυμνασίου Κορίνθου γραμμένες στα Αγγλικά, με τις οποίες διαμαρτύρονταν ευγενικά και απαιτούσαν με τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία, την άμεση επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα, στον Παρθενώνα ή την τοποθέτησή τους στο υπερσύγχρονο Μουσείο της Ακρόπολης.
2 ΜΕΣΑΣύνθημα μας γραμμένο στο εσωτερικό του φακέλου με τις επιστολές το : BRING THEM BACK.
- Βέβαια, πέρα από την επίσκεψή μας στο Βρετανικό Μουσείο(British Museum) επισκεφθήκαμε και άλλα Μουσεία, όπως το Μουσείο κέρινων ομοιωμάτων Μαντάμ Τισσώ (Madame Tussauds), το Μουσείο Επιστημών (Science Museum), και το ονομαστό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου (Natural History Museum).

- Επίσης επισκεφθήκαμε, ξεναγηθήκαμε και ενημερωθήκαμε για τις σπουδές στην Αγγλία, από Άγγλους και κυρίως Έλληνες καθηγητές Αγγλικών Πανεπιστημίων.

1. Το London School of Economics (LSE) όπου μας ενημέρωσε για τις Πολιτικές, Κοινωνικές και Οικονομικές επιστήμες ο καθηγητής του LSE και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου(The Hellenic Observatory) του LSE κ. Μοναστηριώτης Βασίλειος.

2. To Πανεπιστήμιο Imperial College London, όπου μας υποδέχθηκε, μας ενημέρωσε και μας ξενάγησε στα ερευνητικά – πειραματικά κέντρα του Πανεπιστημίου ό Έλληνας καθηγητής κ. Προδρομάκης Θεμιστοκλής και η επίσης ελληνίδα συνεργάτιδά του. Να σημειωθεί ότι το Imperial College London βρίσκεται 6ο στην Παγκόσμια κατάταξη των Πανεπιστημίων με πρώτο το HARVARD.

3. Κατόπιν το 4ο στην Παγκόσμια κατάταξη Πανεπιστήμιο University College London (UCL) με 25000 φοιτητές και 8000 καθηγητές όπου μας μίλησε ο επίσης Έλληνας – Κορίνθιος (Συνοικισμιώτης και αδελφός του γνωστού Παθολόγου κ. Μάρκου Γιάνναρη) καθηγητής της Ιατρικής του Πανεπιστημίου του UCL κ. Γιάνναρης Σάββας για τις ιατρικές σπουδές στο συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο αλλά και γενικότερα για τις σπουδές στην Αγγλία. Η διάλεξη και οι προβολές έγιναν σε αίθουσα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου University College Hospital όπου η αίθουσα παραχωρήθηκε ειδικά για τους μαθητές του σχολείου μας.

4. Τέλος επισκεφθήκαμε και ενημερωθήκαμε για το παλαιότερο Πανεπιστήμιο της Αγγλίας το οποίο είναι πρώτο στην κατάταξη στα Αγγλικά Πανεπιστήμια και πέμπτο στην Παγκόσμια κατάταξη, αυτό της Οξφόρδης. Την ενημέρωση μας την έκανε μέσα στο Christ Church College Oxford ο καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών και Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης κ. Παπανικολάου Δημήτρης.

- Ακόμη επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο Αββαείο του Westminster (Westminster Abbey London) όπου γίνονται οι στέψεις και οι γάμοι των Βασιλέων της Αγγλίας, καθώς και την Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή της Αγγλίας (Αρχιεπισκοπή Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας), όπου μας υποδέχθηκε, ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Θυατείρων κ.κ. Γρηγόριος, χαιρέτησε έναν προς ένα και δια χειραψίας, τους μαθητές μας, τους πρόσφερε διάφορα γλυκά και αναψυκτικά, μας πρόσφερε από μια σακούλα με δώρα, έβαλε σε ένα φάκελο το αντίτιμο των εισιτηρίων για το Αββαείο του Westminster αφού εξασφάλισε την είσοδό μας εκτός σειράς και στέλνοντας μαζί μας έναν Άγγλο Ορθόδοξο ιερέα ως ξεναγό στο Westminster Abbey London. Επίσης μας παρεκάλεσε να μεταφέρουμε μια σακούλα με δώρα για τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Κορίνθου, ενώ εμείς διαβιβάσαμε τις ευχές του κ. Διονυσίου.

Ακόμη ανεβήκαμε στο London Eye και είχαμε μια πανοραμική θέα όλου του Λονδίνου για μια περίπου ώρα, από ύψος 135μ.

- Τέλος περιηγηθήκαμε με μισθωμένο λεωφορείο όλα τα αξιοθέατα του Λονδίνου και όχι μόνον: Πύργος του Λονδίνου, Παλάτι του Μπάκιγχαμ, Παλάτι του Κέσιγκτον, το σπίτι του Βρετανού Πρωθυπουργού Κάμερον στη Ντάουνινγκ Στριτ, το Hyde Park, το Big Ben, το γήπεδο του Wembley, πανέμορφα πάρκα, ποταμός Τάμεσης, την γραφική Οξφόρδη και την τραπεζαρία στο Christ Church College Oxford όπου γυρίστηκαν οι ταινίες του Χάρυ Πότερ, Εκκλησίες, το σπίτι του Σαίξπηρ στο χωριό του Στράτφορντ Άπον Ειβον, τη «Μέκκα» των εκατομμυρίων λάτρεων του Σαίξπηρ σε όλο τον κόσμο, το Westminster Abbey London και πολλά άλλα σημαντικά αξιοθέατα.



Οι υπεύθυνοι εκπαδευτικοί

Παραδείση Δήμητρα – Ρουμελιώτης Χρήστος

Μιχολιά Δέσποινα

2 σχόλια:

  1. Η Ελλάδα δεν κερδίζει απολύτως τίποτα από την επιστροφή των μαρμάρων στην Αθήνα. Η παρουσία τους στο Βρετανικό Μουσείο είναι η καλύτερη διαφήμιση για την χώρα μας. Σκεφτείτε αν δεν εκθειάζονταν εκεί ο Ελληνικός πολιτισμός. Για να μην αναφέρω ότι π.χ. οι Τούρκοι θα έδιναν το δεξί τους ~@! για να έχουν δική τους αίθουσα σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θαυμάσια!!!! Ύψωσαν σημαίες μέσα στο μουσείο διεκδικώντας να έρθουν τα δημιουργήματα του Ελληνικού πολιτισμού πίσω στην Ελλάδα που ο πολιτισμός της πλέον περιορίζεται σε κηρύγματα ηθικής και πολιτικές διαταγές από παπάδες, με άλλους να βρίζουν τα Ελληνικά αγάλματα ως δαιμονικά και άλλους να τα αγιάζουν στα εγκαίνια μουσείων.
    Αλλά αυτό οι μαθητές σίγουρα το βλέπουν πολύ φυσικό.....

    Μήπως να διαμαρτύρονταν που δεν έχουμε πια πολιτισμό στην Ελλάδα πριν διαμαρτυρηθούν να έρθουν πίσω τα κλεμμένα Ελγίνεια;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή