Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2016

Πτητική Βάση του ΕΚΑΒ στην Σύρο


Μια ευχάριστη είδηση έρχεται για την υγεία στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα για την δημιουργία πτητικής βάσης του ΕΚΑΒ στην Σύρο. Ένα πάγιο αίτημα της Β´ ΥΠΕ «παίρνει σάρκα και οστά».Μπορεί να άργησε αλλά η συγκεκριμένη είδηση δίνει ανακούφιση σε Ιατρούς, ανθρώπους του ΕΚΑΒ και φυσικά σε όλους τους Κυκλαδίτες που θα αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια…
Οι πληροφορίες του cyclades24 αναφέρουν οτι πολύ σύντομα, το νησί της Σύρου θα έχει μόνιμα εκπαιδευμένο προσωπικό και ελικόπτερο των ενόπλων δυνάμεων, ενώ μάλιστα έχει ενδιαφερθεί ο δήμος Σύρου- Ερμούπολης να καλύψει την διαμονή και την σίτιση του πληρώματος που θα είναι στην Σύρο.Εάν συμβεί αυτό, θα έχει πραγματικά έννοια η επείγουσα αεροδιακομιδή. Αν παραδείγματος χάριν χρειαστεί μία αεροδιακομιδή από την Αθήνα για ένα περιστατικό από τη Σύρο και να επιστρέψει στην Αθήνα, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει διαθέσιμο πτητικό μέσον, (δυστυχώς τα πτητικά μέσα είναι λίγα καθώς έχουν εξαντλήσει τις ώρες πτήσεις), οπωσδήποτε θα χρειαστούν τρεις με τέσσερις ώρες. Αυτό δεν έχει την έννοια της επείγουσας αεροδιακομιδής. Το πραγματικά επείγον δεν το καλύπτεις.Άρα, φανταστείτε πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει μόνιμα πτητικό μέσο και να εξυπηρετεί τις Κυκλάδες και πόσο γρήγορα θα πραγματοποιείται η αερομεταφορά.Μια ανάσα για τα νησιά που αναμένεται να περιορίσει τις άσχημες εξελίξεις, κάτι που έχει στοιχίσει σε αρκετό κόσμο, με αποτέλεσμα να έχουμε χάσει αρκετούς συνανθρώπους μας λόγω μη έγκαιρης αεροδιακομιδής τους.Το Cyclades24 επικοινώνησε με το πρόεδρο του ΕΚΕΠΥ Νίκο Παπαευσταθίου οποίος μας επιβεβαίωσε την είδηση και μας ενημέρωσε οτι γίνονται προσπάθειες από τα δύο εμπλεκόμενα υπουργεία, Υγείας και Εθνικής Άμυνας, να γίνει πτητική βάση στην Σύρο, με δυο ιπτάμενους Ιατρούς και πιθανότατα τους επόμενους μήνες η Σύρος θα έχει μόνιμα ελικόπτερο του στρατού, σημείωσε χαρακτηριστικά.Σαν να μην έφτανε αυτό, η κατάσταση με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις είναι πια τραγική. Από το τέλος Οκτωβρίου έως το τέλος Μαρτίου αρκετά νησιά κυρίως των δυτικών Κυκλάδων, συνδέονται με μόλις τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως. Αν δηλαδή αρρωστήσεις, βράδυ Πέμπτης θα πρέπει να κάνεις υπομονή έως την Κυριακή για να βρεθείς σε νοσοκομείο της Αθήνας.Αξίζει να αναφερθεί ότι κατά το παρελθόν έχει απασχολήσει και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το συγκεκριμένα το Περιφερειάρχη κ.Χατζημάρκο, ενώ έχουν κατατεθεί προτάσεις για περιφερειακό ΕΚΑΒ τόσο στις Κυκλάδες όσο και στα Δωδεκάνησα, έτσι ώστε τουλάχιστον ένα πτητικό μέσο να έχει έδρα σε κάποιο από τα νησιά που διαθέτουν αεροδρόμιο, ώστε η μεταφορά έκτακτων περιστατικών να γίνεται με μεγαλύτερη ταχύτητα προς τα νοσοκομεία που πρέπει να μεταφερθεί ο ασθενής ή όποιος έχει πραγματικά ανάγκη άμεσης διακομιδής.Ο Περιφερειάρχης, είχε επισημάνει στην ανάγκη το σύστημα αεροδιακομιδών να γίνει πιο «έξυπνο» και πιο ευέλικτο, ώστε να γίνει και πιο αποτελεσματικό και με σημαντική εξοικονόμηση πόρων, με στόχο την υγειονομική θωράκιση των νησιών, κυρίως των μικρών, αλλά και των απομακρυσμένων περιοχών σε μεγαλύτερα νησιά.Ενδεικτικό της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει το ΕΚΑΒ, όχι μόνο λόγω έλλειψης προσωπικού για την επάνδρωση των ασθενοφόρων, αλλά και λόγω απουσίας πτητικών μέσων, είναι το γεγονός ότι αυτή την ώρα, ολόκληρη η Ελλάδα εξυπηρετείται μόνο από 3 πτητικά μέσα, δύο ελικόπτερα και ένα αεροπλάνο.Αξίζει να αναφερθεί και ένας ακόμα παράγοντας, που αρκετοί δεν έχουν σκεφτεί που έχει να κάνει για την εξωπραγματική επιβάρυνση του κράτους μέσω των διακομιδών που πραγματοποιούνται επί καθημερινής βάσεως.Μια ιστορία που αποτελεί ανεξάντλητη, διαχρονική αιμορραγία για το ΕΚΑΒ και πηγή κερδοφορίας για ανεξέλεγκτους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σκαφών, την ώρα που το Λιμενικό αδυνατεί να καλύψει τις υπάρχουσες ανάγκες.Τα «πλωτά ασθενοφόρα» είναι σκάφη που μερικά δεν διαθέτουν ούτε εγκεκριμένη υγειονομική πιστοποίηση ούτε στοιχειώδη ιατρικό εξοπλισμό ούτε ασφαλιστική κάλυψη για τους μεταφερόμενους ασθενείς και, στην πλειονότητά τους, δεν έχουν ελεγχθεί για την καταλληλότητα τους από επίσημο φορέα για τη μεταφορά επειγόντων περιστατικών. Το δε κόστος της κάθε θαλάσσιας διακομιδής στις Κυκλάδες (π.χ. από τη Νάξο ή την Πάρο στη Σύρο) ανέρχεται σε 3.500-4.000 ευρώ ανά περίπτωση και βαραίνει τους φορολογούμενους μέσα από τα κονδύλια του ΕΚΑΒ/υπουργείου Υγείας.Μόνο για την Πάρο και τη Νάξο εκτιμάται ότι ετησίως το ΕΚΑΒ πληρώνει περίπου 800.00 ευρώ σε ιδιώτες.Από τότε έως σήμερα πέρασαν περίπου 14 χρόνια για το αυτονόητο, να προσφέρουν δωρεάν διακομιδές σε όσους το έχουν ανάγκη. Φανταστείτε πως το κόστος της αεροδιακομιδής πλησιάζει τα 2.000 ευρώ, τα μισά περίπου απ’ όσα ζητούν τα πλωτά ασθενοφόρα…Ας ελπίσουμε ότι όλα αυτά θα μείνουν στο παρελθόν και δημόσια υγεία θα κάνει βήματα μπροστά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου