Ετικέτες

Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2017

ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ «Η Κρήτη πρωταγωνιστεί στον τουρισμό το 2017»

 ΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ
Από 15% έως 70% οι προκρατήσεις από όλες τις αγορές για την Ελλάδα
Στόχος ο τουρισμός 365 μέρες το χρόνο
Στο επίκεντρο οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού και ειδικό πρόγραμμα της TUI σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό δίκτυο Futouris για το νησί μας
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΜΑΝΟΥΣΟ ΚΛΑΔΟ
Η τουριστική περίοδο που ξεκινά σε λίγες ημέρες αναμένεται να είναι η καλύτερη όλων των εποχών όπως δηλώνει η Υπουργός Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά στην αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε για......
την εφημερίδα «Ρέθεμνος».
Έχοντας ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο και μετά τις μεγάλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, η κ. Κουντουρά θεωρεί πως η Κρήτη θα έχει ρόλο «πρωταγωνιστή» για το 2017 ενώ κρίνει πως το Ρέθυμνο θα έχει αντίστοιχα θεαματική αύξηση.

Η Υπουργός Τουρισμού σε μια συζήτηση για όλα τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας, αναλύει τις προτεραιότητες των πολιτικών επιλογών που ακολουθεί, επισημαίνει την θετική ανταπόκριση που έχει η χώρα ως προορισμός από ολόκληρο τον κόσμο και μιλά για τα σοβαρά θέματα που απασχολούν όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που στηρίζονται στον τουρισμό.

Ειδική αναφορά γίνεται για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και στην μεγάλη ευκαιρία που έχει η Κρήτη μέσα από το νέο ειδικό πρόγραμμα που εξήγγειλε η TUI σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό δίκτυο Futouris.

Ο ρόλος της χώρας μέσα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της Μεσογείου, ο μεγάλος στόχος για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, η θέση των ξένων παραγόντων για τον Ελληνικό τουρισμό αλλά και σοβαρά θέματα του Ρεθύμνου και της Κρήτης αναλύονται διεξοδικά από την αρμόδια Υπουργό, η οποία δηλώνει στην εφημερίδα μας, ότι «εργαζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις για την διατήρηση υψηλών επιδόσεων στο τομέα που  συμβάλλει καθοριστικά στην εθνική μας προσπάθεια για την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική  ευημερία της πατρίδας μας τα επόμενα χρόνια.»
Περισσότερα στην συνέντευξη που ακολουθεί:

Από πλευράς τουριστικών παραγόντων γίνεται λόγος για επικείμενη τουριστική σεζόν με αριθμούς ρεκόρ σε αφίξεις και διανυκτερεύσεις επισκεπτών. Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε εσείς για την φετινή χρονιά;

Στόχος μας είναι ο τουρισμός 365 ημέρες το χρόνο. Σε συνέχεια των υψηλών επιδόσεων του 2015 και 2016 που ξεπεράσαμε τα 27,5 εκατ. τουρίστες, το 2017 έχει ξεκινήσει εξαιρετικά,  ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Οι προκρατήσεις κατέγραψαν θεαματική  αύξηση στα επίπεδα από 15% έως και 70% από όλες τις ξένες αγορές. Έχουν εξασφαλιστεί 1,5 εκατομμύριο επιπλέον αεροπορικές θέσεις για την Ελλάδα σε σχέση με το 2016, και πολλές νέες απευθείας πτήσεις που διεκδικήσαμε προστέθηκαν από πρωτεύουσες ξένων χωρών, αλλά και περιφερειακά αεροδρόμια του εξωτερικού προς δημοφιλείς και νέους ελληνικούς προορισμούς.  Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στις Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις του εξωτερικού, με πλέον πρόσφατη την κορυφαία έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου, συναντηθήκαμε με εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας και τους μεγαλύτερους touroperators του εξωτερικού, οι οποίοι επισήμαναν ότι καταγράφεται ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση για την Ελλάδα, και η χώρα μας αναδεικνύεται στην Ευρώπη ως η ισχυρή τάση της χρονιάς.  Τα θετικά μηνύματα που λαμβάνουμε, προέρχονται όχι μόνο από τις βασικές  και παραδοσιακές μας αγορές, αλλά και από νέες αγορές που ανοίξαμε όπως η Μέση Ανατολή, η Κίνα, η Ν. Κορέα, καθώς και η Ινδία, στην οποία επιχειρήσαμε δυναμικό άνοιγμα τη φετινή χρονιά. Με βάση την προεργασία που έχουμε κάνει, τις συμφωνίες με τους συνεργάτες μας στο εξωτερικό για την αύξηση των τουριστικών πακέτων, και τα νέα ανοίγματά μας,  το 2017, εκτός απροόπτου,  θα αποτελέσει την καλύτερη μέχρι σήμερα χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό.

 Έχετε εικόνα για το πώς αναμένεται να κυλήσει η τουριστική περίοδος ειδικά στην Κρήτη και στο Ρέθυμνο;

Η Κρήτη συγκαταλέγεται στους πρωταγωνιστές για το 2017 και διατηρεί την πολύ ισχυρή δυναμική των τελευταίων ετών, με  πολλές νέες πτήσεις απευθείας από το εξωτερικό, και με ενδείξεις για διψήφια αύξηση κρατήσεων και υψηλές πληρότητες στην έναρξη της σεζόν. Το 2016, η Κρήτη συνέβαλε στην επιμήκυνση της θερινής τουριστικής περιόδου που επιδιώξαμε και προωθήσαμε με απόλυτη επιτυχία και μέσα από την άριστη συνεργασία που καθιερώσαμε με την Περιφέρεια, την τοπική αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια, τους τουριστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα. Στόχος μας  να προβάλλουμε και να προωθήσουμε διεθνώς στις αγορές- στόχους το τουριστικό προϊόν του νησιού, που έχει όλες τις προϋποθέσεις να προσελκύσει επισκέπτες όλο το χρόνο.  Συνεχίζουμε  την περαιτέρω επιμήκυνση της περιόδου,  προωθούμε και προβάλλουμε συντονισμένα και οργανωμένα τις θεματικές μορφές τουρισμού και τις άπειρες επιλογές που η Κρήτη προσφέρει, διεκδικούμε και προσελκύουμε νέες απευθείας πτήσεις και ενθαρρύνουμε την υλοποίηση νέων τουριστικών επενδύσεων υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας.

Όσον αφορά στο Ρέθυμνο, η εικόνα και η ενημέρωση που έχουμε είναι εξίσου θετική με διψήφια αύξηση στις προκρατήσεις, ενώ και η σεζόν ξεκινά φέτος πολύ νωρίς. Ο νομός Ρεθύμνου, χάρη στην πανέμορφη φύση, την ιστορία και τα μοναδικά του μνημεία, τις άπειρες δυνατότητες για δραστηριότητες στη φύση, την αυθεντικότητά του και τη ζεστή φιλοξενία των κατοίκων του, αποτελεί ιδανικό προορισμό για τουρισμό 365 ημέρες το χρόνο. Συνεργαζόμαστε με όλους τους αρμόδιους φορείς, για να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής, να προωθήσουμε στοχευμένα το τουριστικό προϊόν και να συνεχιστούν οι υψηλές επιδόσεις κάθε χρόνο και για όλο το χρόνο, με τα ανάλογα οφέλη για την τουριστική δραστηριότητα και τις τοπικές κοινωνίες.



Πολλοί μιλούν για συγκυρίες που ενισχύουν τον τουριστικό μας προορισμό λόγω της κατάστασης που κυριαρχεί στην Ανατολική Μεσόγειο και τις Βόρειες χώρες της Αφρικής. Σε ποιο βαθμό αυτό ισχύει και σε ποιο βαθμό θεωρείτε, ότι έχει βοηθήσει ο στρατηγικός σχεδιασμός που ακολουθείτε ως αρμόδιο υπουργείο;

Όραμα και στόχος μας είναι να προβάλλουμε και να προωθήσουμε την Ελλάδα διεθνώς ως παγκόσμιο ελκυστικό προορισμό 365 ημέρες το χρόνο, με όρους σταθερής και βιώσιμης ανάπτυξης για τον τουρισμό και την οικονομία μας. Η εθνική τουριστική πολιτική που εφαρμόζουμε από το 2015 με ορίζοντα τετραετίας έχει ήδη αποδώσει με άξονες:  την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, το άνοιγμα νέων ξένων αγορών, την προώθηση του θεματικού τουρισμού, την ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών και την προσέλκυση νέων τουριστικών επενδύσεων με επίκεντρο την ποιότητα.
Τα δύο τελευταία χρόνια πετύχαμε την διαρκή άνοδο του τουρισμού μας και την ισχυροποίηση της εικόνας της Ελλάδας ως ελκυστικού προορισμού  μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες στην ευρύτερη περιοχή. Αυτή η επιτυχία δεν προήλθε από τύχη ή συγκυρία.  Αντιθέτως, υπήρξαν διαδοχικές πιέσεις στον τουρισμό μας  από εξωγενείς και αστάθμητους παράγοντες, που όμως αντιμετωπίσαμε άμεσα και αποφασιστικά με πολύ στοχευμένες ενέργειες σε  πολιτικό, επιχειρησιακό και επικοινωνιακό επίπεδο και πετύχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα.  Ο Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, κ. Τάλεμπ Ριφάι, επανειλημμένως σε δημόσιες διεθνείς τοποθετήσεις του έχει  εξάρει την Ελλάδα ως επιτυχημένο παράδειγμα διαχείρισης κρίσης προορισμού. Στην πρόσφατη επίσκεψή του στη χώρα μας, δήλωσε ότι η Ελλάδα όχι μόνο δεν ευνοήθηκε από τις αρνητικές συγκυρίες σε γειτονικούς προορισμούς, αλλά πέτυχε αξιοθαύμαστες επιδόσεις χάρη στην επιτυχημένη τουριστική πολιτική, στην παραδειγματική διαχείριση του προσφυγικού ζητήματος, και στην ύπαρξη ισχυρής πολιτικής βούλησης για την ανάπτυξη τουρισμού. Βεβαίως, ο στόχος για ακόμη μεγαλύτερη  τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα και στη Μεσόγειο είναι πιο εφικτός, όταν στην γειτονιά μας δεν υπάρχουν προβλήματα, δεδομένου ότι τα οφέλη προκύπτουν μέσα σε Για μας στο Ρέθυμνο υπάρχει πάντα η επιδίωξη του τουρισμού της κρουαζιέρας. Πόσο εφικτός είναι αυτός ο στόχος και πως θα μπορούσε να βοηθήσει το Υπουργείο Τουρισμού.

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι προτεραιότητά μας. Έχουμε συστήσει από κοινού με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας με την συμμετοχή 28 τουλάχιστον θεσμικών εκπροσώπων και φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την χάραξη και υλοποίηση εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού και ενδυνάμωσης τα επόμενα χρόνια της θέσης της Ελλάδας, που αποτελεί τον τρίτο δημοφιλέστερο προορισμό κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα, στις επαφές που έχουμε καθιερώσει με εκπροσώπους των ευρωπαϊκών και διεθνών ομίλων κρουαζιέρας, επιδιώκουμε την ενίσχυση των προγραμμάτων κρουαζιέρας στην Ελλάδα, και προωθούμε νέους ελληνικούς προορισμούς και θεματικά τουριστικά προϊόντα που οι προορισμοί αυτοί προσφέρουν. Το Ρέθυμνο είχε  φέτος εκπροσώπηση στην Διεθνή Έκθεση Κρουαζιέρας Seatrade Cruise Global 2017 στις ΗΠΑ, όπου συμμετείχαμε ως χώρα με περίπτερο του ΕΟΤ, με ακόμη πιο δυναμική παρουσία και με σειρά προγραμματισμένων συναντήσεων με παράγοντες της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας. Mε βάση τις υπάρχουσες υποδομές και δυνατότητες φιλοξενίας κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Ρεθύμνου, εκτιμούμε ότι με τον συντονισμό των ενεργειών από το σύνολο των φορέων στην προβολή των θεματικών προϊόντων που η περιοχή προσφέρει, το Ρέθυμνο μπορεί να προσελκύσει τα επόμενα χρόνια ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την προσέγγιση κρουαζιεροπλοίων και από την Ευρώπη και διεθνώς, και εμείς από την πλευρά μας στηρίζουμε κάθε προσπάθεια τουριστικής ανάπτυξης του προορισμού.

Ζητούμενο παραμένει η ενίσχυση του θεματικού, εναλλακτικού τουρισμού καθώς η χώρα μας δεν είναι μόνο «ήλιος και θάλασσα». Ποιοι είναι στόχοι σας πάνω σε αυτό τον τομέα;

Στην στρατηγική προώθησης είναι να προβάλλουμε την Ελλάδα ως ελκυστικό προορισμό  και τις τέσσερις εποχές του χρόνου,  αναδεικνύοντας την πλούσια ιστορία και τον πολιτισμό μας, την μοναδική φύση, τις άπειρες επιλογές και τις αυθεντικές εμπειρίες διακοπών που προσφέρει. Σε συνεργασία με τις 13 Περιφέρειες της χώρας και όλες τις παραγωγικές δυνάμεις κάθε περιοχής, προωθούμε πλέον οργανωμένα τα θεματικά τουριστικά προϊόντα, όπως ο πολιτιστικός τουρισμός, ο θρησκευτικός και προσκυνηματικός τουρισμός, οι κρουαζιέρες και το γιώτινγκ, ο καταδυτικός τουρισμός,  ο αθλητικός και προπονητικός, ο αγροτουρισμός, οι δραστηριότητες στη φύση, ο ιαματικός και ο ιατρικός, ο  τουρισμός πόλεως, και φυσικά η μοναδική μας ελληνική γαστρονομία. Ήδη σε θεσμικό επίπεδο έχουμε ολοκληρώσει παρεμβάσεις για τις προδιαγραφές λειτουργίας των χιονοδρομικών εγκαταστάσεων και ιαματικών εγκαταστάσεων για τα οποία δεν υπήρχε θεσμικό πλαίσιο καθώς και των ορειβατικών καταφυγίων, των κάμπινγκ. Παράλληλα, δημιουργούμε το πλαίσιο για την ενθάρρυνση επενδύσεων σε θεματικές μορφές τουρισμού. Καθορίζουμε  το πλαίσιο για την ανάπτυξη του αγροτουρισμού και τις προδιαγραφές λειτουργίας για τους παραδοσιακούς ξενώνες. Παράλληλα  με την ταχύτατη αναγνώριση νέων ιαματικών πηγών σε όλη τη χώρα καθορίζουμε και τις σύγχρονες προδιαγραφές λειτουργίας των κέντρων ιαματικού τουρισμού, θερμαλισμού και θαλασσοθεραπείας που μπορούν να προσελκύσουν επισκέπτες σε νέους προορισμούς και όλο το χρόνο, δημιουργώντας νέες πηγές εσόδων και απασχόλησης.συνθήκες ηρεμίας και σταθερότητας  σε όλη την ευρύτερη περιοχή.

Μέσα από τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον, τα οφέλη διαχέονται  στις τοπικές κοινωνίες, και ταυτόχρονα προστατεύουμε τον φυσικό μας πλούτο, και συμβάλλουμε στην διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάςκαι της ταυτότητάς μας. Η Κρήτη, με την αυθεντικότητά και την παράδοσή της, τους εκπληκτικούς  και φιλόξενους ανθρώπους της, το πανέμορφο περιβάλλον, την ευλογημένη γη και τα φημισμένα προϊόντα της, αποτελεί πρότυπο της ανάπτυξης που θέλουμε. Για αυτό στηρίζουμε πρωτοβουλίες, όπως το πρόγραμμα βιώσιμου τουρισμού  που επέλεξε να ξεκινήσει στην Κρήτη ο κορυφαίος touroperator TUI σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό δίκτυο Futouris , με στόχο τη διασύνδεση του τουρισμού με την γεωργία και τα προϊόντα λαδιού και κρασιού. Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρόγραμμα, που παρουσιάσαμε την προηγούμενη εβδομάδα στο Βερολίνο και το οποίο θα δημιουργήσει ένα δίκτυο καταρχάς με τη συμμετοχή  75 παραγωγών του νησιού, για την ανάπτυξη της Κρήτης σε υπόδειγμα προορισμού διακοπών βιώσιμης διατροφής σε όλο τον κόσμο.

Υπάρχει ελπίδα για το πολυσυζητημένο «δώδεκα μήνες τουρισμός» και ποιος είναι ο σχεδιασμός σας γενικότερα για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;

Οι δράσεις μας και οι ενέργειές μας για τουρισμό όλο το χρόνο έχουν ήδη αποφέρει καρπούς. Το 2016, πετύχαμε  την επιμήκυνση της θερινής περιόδου από το Μάρτιο έως τον Νοέμβριο, ζητούμενο ετών της τουριστικής αγοράς. Σε συνέχεια της αύξησης στις αφίξεις τους μήνες αιχμής, ο Σεπτέμβριος ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος ήταν οι καλύτεροι μήνες όλων των εποχών για τους περισσότερους προορισμούς της χώρας. Η δυναμική αυτή συνεχίστηκε τον Δεκέμβριο αλλά και το δίμηνο Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου με υψηλές πληρότητες στους χειμερινούς και αστικούς προορισμούς  και με νέα αύξηση στην επιβατική κίνηση από το εξωτερικό.  Αποτέλεσε στρατηγική μας επιλογή να ανοίξουμε νέες αγορές επισκεπτών που ταξιδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και έχουν υψηλές ταξιδιωτικές δαπάνες.  Ανοίξαμε τις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Κίνας και της Ν. Κορέας, υποστηρίξαμε  τη ρωσική και την αμερικανική αγορά και  πετύχαμε   αύξηση κατά 10% στην προσέλκυση τουρισμού υψηλού επιπέδου το 2016. Στο πλαίσιο του ανοίγματος νέων αγορών διαπραγματευόμαστε με όλες τις αεροπορικές εταιρείες για να έχουμε απευθείας συνδέσεις με την Ελλάδα για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα του έτους. Μεγάλη πρόσφατη επιτυχία σε αυτήν την κατεύθυνση  αποτελεί το καθημερινό δρομολόγιο της Emirates που διαπραγματευτήκαμε και πετύχαμε και που  θα συνδέει καθημερινά και όλο το χρόνο την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη και το Ντουμπάι. Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες αποτελούν την αρχή και για νέα ακόμη ανοίγματα σε δυναμικές αγορές του εξωτερικού για την προσέλκυση τουριστικού ρεύματος σταθερά όλο το χρόνο.

Πολλοί θεωρούν πως ο τουρισμός μπορεί να είναι μια ασφαλή οδός εξόδου από την οικονομική κρίση. Ωστόσο η φορολογία, ο ΕΝΦΙΑ και ο αυξημένος ΦΠΑ κάνουν τους επιχειρηματίες του τουρισμού να μιλούν για έσοδα που δεν τους επιτρέπουν περαιτέρω επενδύσεις ώστε να γίνει το τουριστικό μας προϊόν πιο ελκυστικό και ανταγωνιστικό. Τι προτίθεστε να κάνετε πάνω στο κρίσιμο αυτό ζήτημα, το οποίο γνωρίζετε πως προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις;

Η κυβέρνηση καταβάλλει πολύ μεγάλη προσπάθεια με σκληρές διαπραγματεύσεις  για τη  σταδιακή ελάφρυνση των επιχειρήσεων και επαγγελματιών σε όλους τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, από τα συσσωρευμένα βάρη των προηγουμένων ετών της κρίσης και από τις αναπόφευκτες δεσμεύσεις που είχαν δημιουργηθεί από πολιτικές του παρελθόντος.

Το Υπουργείο Τουρισμού διαβουλεύεται με τους θεσμικούς εκπροσώπους του τουρισμού και μεταφέρουμε τα αιτήματα και τις προτάσεις στα αρμόδια για τα θέματα οικονομικής και φορολογικής πολιτικής Υπουργεία, και στηρίζουμε κάθε προσπάθεια προς όφελος του κλάδου.

Όμως,ο ρόλος και η κύρια ευθύνη του Υπουργείου  είναι να χαράζει τη στρατηγική, να νομοθετεί  για την προστασία και ανάπτυξη του τομέα, να  ενθαρρύνει την τουριστική δραστηριότητα και παράλληλα να προωθεί και να προβάλλει το ελληνικό τουριστικό προϊόν στην παγκόσμια αγορά. Δημιουργούμε το πλαίσιο και  ανοίγουμε το δρόμο ώστε ο ιδιωτικός τομέας και η ελληνική τουριστική βιομηχανία να μπορέσει να αναπτυχθεί μέσα από νέες  επωφελείς κινήσεις  συνεργασίες και συμφωνίες. Επιδιώξαμε και βελτιώσαμε την καθημερινότητα των τουριστικών επιχειρήσεων. Με  νομοθετικό έργο και σειρά παρεμβάσεων την τελευταία διετία δώσαμε λύση σε χρονίζοντα προβλήματα στο σύνολο των επιμέρους κλάδων του τουρισμού και  απλουστεύσαμε τις διαδικασίες αδειοδοτήσεων και λειτουργίας. Ενθαρρύνουμε νέες τουριστικές επενδύσεις, και ήδη έχει καταγραφεί έκρηξη του επενδυτικό ενδιαφέροντος από την Ελλάδα και το εξωτερικό.  Μόνο το 2016, κατατέθηκαν  στην αρμόδια υπηρεσία one-stop-shop του υπουργείου μας 142 νέες προτάσεις έργων  για υφιστάμενα και νέα ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων δυναμικότητας άνω των 300 κλινών. Καταργήσαμε το αναχρονιστικό καθεστώς των Περιοχών Ελέγχου Τουριστικής Ανάπτυξης, και δώσαμε τη δυνατότητα αναβάθμισης κατηγοριών των ξενοδοχείων και επαναλειτουργία των κλειστών μονάδων που δεν είχαν μέχρι πρόσφατα αυτή τη δυνατότητα.   Ταυτόχρονα, στηρίζουμε  την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, με προγράμματα μέσω του ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων επιχειρήσεων και τη δημιουργία νέων.Και σε αυτήν κατεύθυνση της ανάπτυξης,  θέλουμε και την στήριξη όλου του κλάδου και της τουριστικής αγοράς στις προσπάθειες   για την καταπολέμηση παθογενειών του συστήματος, όπως στο μέτωπο της εκτεταμένης φοροδιαφυγής, στην τήρηση της εργατικής νομοθεσίας και στην παροχή υψηλής ποιότητας τουριστικών υπηρεσιών. Ο τουρισμός μας αφορά όλους και μας ενώνει.

Ποιος είναι ο σχεδιασμός και οι προτάσεις σας για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση των εργαζομένων στον τουριστικό τομέα;

Όταν αναλάβαμε το 2015, η  δημόσια τουριστική εκπαίδευση παρουσίαζε εικόνα εγκατάλειψης. Είχε προηγηθεί η κατάργηση τουΟΤΕΚ ως αυτόνομου οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης τον Ιανουάριο του 2013, ενώ και οι Σχολές Ξεναγών είχαν παύσει να λειτουργούν από το 2010. Θέσαμε ως προτεραιότητα να οργανώσουμε αποτελεσματικά σε νέες υγιείς βάσεις το χώρο της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης. Με νομοθετική ρύθμιση στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα καταθέσουμε μία ολοκληρωμένη πρόταση για την αναβάθμιση της  τουριστικής εκπαίδευσης, που θα περιλαμβάνει την επαναλειτουργία των Σχολών Ξεναγών, με πρώτη αυτή της Αθήνας μέσα στο 2017, την αναβάθμιση των Ανώτερων Σχολών ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΚ και τον εκσυγχρονισμό των οκτώ  Δημόσιων ΙΕΚ Τουρισμού. Επίσης προωθούμε  νομοθετική ρύθμιση για τη χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για τα έτη 2017 -2019 προγραμμάτων και δράσεων για τηνκατάρτιση και μετεκπαίδευση εργαζομένων, εποχιακά ανέργων και ανέργων εμπειροτεχνών στον τομέα του τουρισμού με στόχο τον εκσυγχρονισμό, την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στον τουριστικό κλάδο.

Κλείνοντας θα θέλαμε να μας μεταφέρετε την εικόνα που έχετε διαμορφώσει για το πώς αντιμετωπίζουν την Ελλάδα στο εξωτερικό, πως μας βλέπουν και αν όντως ενδιαφέρονται να επενδύσουν στον εγχώριο τουρισμό ξένοι επιχειρηματίες.

Η εικόνα της Ελλάδας τα δύο τελευταία χρόνια έχει ισχυροποιηθεί και η χώρα μας ενισχύει την παγκόσμια απήχησή της  ως πολύ ελκυστικός και ανταγωνιστικός  τουριστικός προορισμός, που προσφέρει ασφάλεια και σιγουριά, ζεστή φιλοξενία,  υψηλή ποιότητα υποδομών φιλοξενίας και τουριστικών υπηρεσιών και ασύγκριτες εμπειρίες διακοπών.

Ο ΕΟΤ, ως φορέας υλοποίησης της πολιτικής μας  για την προώθηση και προβολή, τα δύο τελευταία χρόνια έχει ενισχυμένη συμμετοχή στις Διεθνείς Τουριστικές και εξειδικευμένες Εκθέσεις, δυναμική  παρουσία στις παγκόσμιες  ηλεκτρονικές ταξιδιωτικές πλατφόρμες, σε διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα και στα social media,  και με την  υποστήριξη  252 ταξιδιών εξοικείωσης το 2016, το μεγαλύτερο αριθμό ταξιδίων που πραγματοποιήθηκαν σε ένα χρόνο,  με μεικτή διαφήμιση και με συνδιαφήμιση που έφερε άμεσα αποτελέσματα.
Με ελάχιστα κονδύλια αλλά με πολύ στοχευμένες και έξυπνες δράσεις, ο τουρισμός μας  έλαβε  σημαντικές διεθνείς διακρίσεις.
Παράλληλα επενδύουμε στην εξωστρέφεια του ελληνικού τουρισμού. Προωθούμε διμερείς και τριμερείς συμφωνίες σε πολιτικό επίπεδο για την ανάπτυξη των τουριστικών σχέσεων με μεγάλο αριθμό χωρών, πραγματοποιούμε συναντήσεις με εκπροσώπους ξένων επιμελητηρίων και επενδυτές, οι οποίοι δείχνουν εμπιστοσύνη στο τουριστικό περιβάλλον, πλέον αναγνωρίζουν τις σημαντικές ευκαιρίες που παρουσιάζει η Ελλάδα ως προορισμός για νέεςεπενδύσεις και διερευνούν πλέον συγκεκριμένες δυνατότητες για να εισέλθουν στην δυναμικά αναπτυσσόμενη ελληνική τουριστική αγορά.
Ο τουρισμός είναι προτεραιότητα της κυβέρνησής μας,  και εργαζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις για την διατήρηση υψηλών επιδόσεων στο τομέα που συμβάλλει καθοριστικά στην εθνική μας προσπάθεια για την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική  ευημερία της πατρίδας μας τα επόμενα χρόνια.
http://rethemnosnews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου