Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2021

ΔΙΩΡΥΓΑ :Δικαίωση και επιβεβαίωση μου . Το Σημείο μηδέν και η διάσταση απόψεων εργαζομένων και Διοίκησης για το χάλι της Διώρυγας.


 Μετά από πολύ χαμένο χρόνο οι δεκάδες καταγγελίες μας για κακοδιοίκηση και διασπάθιση πολλών εκατομμυρίων ευρώ από τα υψηλόβαθμα   και  διευθυντικά στελέχη της Α.Ε.ΔΙ.Κ  όπως  Π.Χ  οι σπατάλες τύπου ποδόσφαιρο στο εξωτερικό και μάλιστα όχι μόνο με εργαζόμενους της Διώρυγας αλλά και με μεταγραφές, κουστούμια από οίκους  μόδας , πολυήμερες  διαμονές σε πολυτελή  ξενοδοχεία , έφεραν τα αποτελέσματα του κλειστού καναλιού με αντίκτυπο τόσο στην τοπική κοινωνία όσο και στην ναυτιλία μας και σε.... λίγο στον τουρισμό και την οικονομία.

Στο κλείσιμο της Διώρυγας προηγήθηκαν πολλά άλλα δυσάρεστα για την πορεία της Διώρυγας, που σας υπενθυμίζω ότι αναφερόμαστε σε ένα τεχνικό έργο διεθνούς εμβέλειας  που προσδίδει τεράστιο κύρος στην χώρα μας.

Μερικά από αυτά είναι :

·        Καταστροφή της ξύλινης εσχάρας από το 2019, από το  από λανθασμένες επιλογές των υπευθύνων χωρίς να αποκατασταθεί η βλάβη, με συνέπεια όλα τα Ρυμουλκά και οι Γερανοί της Διώρυγας να πηγαίνουν στην Σαλαμίνα για τις επισκευές τους, χάνοντας χρήματα η Διώρυγα.

·        Βλάβη στην Βυθιζόμενη Γέφυρα Ισθμίας μετά από πρόσκρουση πλοίου την 25 Νοεμβρίου 2019 και η οποία γέφυρα  παραμένει εγκαταλελειμμένη σε λειτουργία με ένα ρεύμα κυκλοφορίας χωρίς πιστοποιητικό και με κίνδυνο για τους διερχόμενους.

·        Η εγκατάλειψη της Βυθιζόμενης Γέφυρας Ποσειδωνίας χωρίς πιστοποιητικό, το οποίο έχει λήξει από το 2018.

·        Η κακή κατάσταση των πλωτών λόγω ελλιπούς συντήρησης, αφού δεν αναπλήρωσαν το προσωπικό που συνταξιοδοτήθηκε από το 2010.

·        Η εγκατάλειψη του καθαρισμού  του βυθού της με αποτέλεσμα το βάθος της Διώρυγας να μην είναι μεγαλύτερε των 6,5 μέτρων έναντι των 8 που προβλέπετε .

·        Και το ποιο σημαντικό η εγκατάλειψη των πρανών με αποτέλεσμα το κλείσιμο του καναλιού μετά από την τελείται μεγάλη κατάπτωση ,και  που ένας θεός γνωρίζει πότε θα αποκατασταθούν οι ζημιές  .

Κάνοντας μια επίσκεψη στις εγκαταστάσεις  και  σε όλο το μήκος της   Διώρυγας  θα αντιληφθούμε την εγκατάλειψη και την απαξίωσή της.

Ο λόγος δεν είναι η ιδιωτικοποίηση αλλά η αδυναμία και η ανικανότητα που υπάρχει λόγω της κακής στελέχωσης και επάνδρωσης της Διώρυγας.

Η γεωλογική σύσταση των πρανών της Διώρυγας είναι ανομοιόμορφη, με ποικιλία γεωλογικής συστάσεως εδαφών, που κόβονται από δεκάδες ρήγματα με κατεύθυνση από Ανατολών προς Δυσμάς και με οξεία γωνία σχετικά με τον άξονα της Διώρυγας.

Αυτή η ιδιόμορφη γεωλογική σύσταση είχε σαν συνέπεια καταπτώσεις κατά καιρούς μεγάλων όγκων χωμάτων, με αποτέλεσμα να παραμείνει η Διώρυγα κλειστή για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

 Συνολικά, από την έναρξη λειτουργίας της μέχρι το 1940, οι διάφορες καταπτώσεις προκάλεσαν το κλείσιμο της Διώρυγας για διάστημα 4 χρόνων.

Η σημαντικότερη από τις καταπτώσεις αυτές έγινε το 1923 οπότε κατέπεσε όγκος χωμάτων 41.000 κυβικών μέτρων - και κράτησε τη Διώρυγα κλειστή για 2 χρόνια.

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν σημειωθεί εκατοντάδες μικρές και μεγαλύτερες καταπτώσεις, τις οποίες αντιμετώπιζε η Εταιρεία με τον γνωστό σε όλους τρόπο, την εξυγίανση των πρανών με τα λεγόμενα κρεμαστά δηλ. με εργαζόμενους που με αεροπίστολα (compress air)  καθαιρούν τους  επικρεμάμενους  επικίνδυνους χωμάτινους όγκους  και στην συνέχεια με τους ιδιόκτητους πλωτούς γερανούς γίνεται η εξυγίανση του βυθού με την απομάκρυνση των χωμάτων που έχουν πέσει μέσα στο κανάλι.

Παρότι η πρόσφατη κατάπτωση είχε προβλεφθεί από την Τεχνική Υπηρεσία της Διώρυγας, με έγγραφα από το 2018, με προτάσεις για την αποφυγή της κατάπτωσης, αυτό δεν έγινε ποτέ και βλέπουμε ότι επιμελώς κρύβουν τους επικεφαλής της  Τεχνικής Υπηρεσίας της Διώρυγας για να αποκρύψουν τις ευθύνες τους.

Οι εργαζόμενοι στην Διώρυγα με έκπληξη βλέπουν να παρελαύνουν ( ειδικοί)  ( μη ειδικοί ) και ( παπαγάλοι ) , και να αποφαίνονται για την επικινδυνότητα της Διώρυγας, αντί να έχει αναλάβει δράση η Τεχνική Υπηρεσία για την αποκατάσταση της Διώρυγας και την διάνοιξη της για την Ναυσιπλοΐα.

Όλοι οι ειδικοί θα έλεγαν το ίδιο από το 1923 και δεν θα είχαμε την Διώρυγα σε λειτουργία.

Εξάλλου ο ιδρυτικός νόμος 1067/80 λέει στο 2ο Άρθρο του ότι ο σκοπός ύπαρξης της Α.Ε.ΔΙ.Κ. είναι η συντήρηση και βελτίωση της Διώρυγας και η εξασφάλιση της ομαλούς και συνεχούς λειτουργίας της.

Οι εργαζόμενοι απαιτούν να εφαρμοστεί ο ιδρυτικός νόμος και να σταματήσουν οι διερχόμενοι να ασχολούνται με την εργασία μας.

 Για την οποιαδήποτε παρέμβαση στην Διώρυγα η Τεχνική Υπηρεσία μπορεί να υποδείξει τους τρόπους και τις συνθήκες που μπορούν να εφαρμοσθούν, σύμφωνα με τις μελέτες και διαπιστώσεις που έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια.

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου